Dubysos slėniu - Lietuviškosios Alpės

Susipažinkite su Dubysos slėniu ir pasijauskite tarsi būtumėte Lietuviškose Alpėse

Kategorija

Žygis pėsčiomis

Žygio sudėtingumas

Sunkus

Žygio ilgis

38.00 km.

Žygiavimo laikas

apie 10.00 val.

Vaizdingas Dubysos slėnis, vidurio Lietuvos žemumoje išsiskiria giliu loviniu slėniu, paskendusiu žalumoje. Dubysos slėnis regioniniame parke yra vienas iš raiškiausių ir vaizdingiausių upės slėnio kraštovaizdžių Lietuvoje.

Tad kviečiame pasivaikščioti po šį nuostabų Dubysos slėnį ir bent trumpam pasijausti tarsi būtumėte kalnuose, kur šlaitai tiesiog nusileidžia į slėnio dugną. Jų aukštis ties Betygalos miesteliu siekia net 60 metrų.

Maršruto ilgis apie 38 km. Labai stipriems žygeiviams maršrutą galima įveikti ir per dieną bet rekomenduočiau šį maršrutą eiti dvi dienas. Tiesą sakant, originaliai, maršrutas ir yra sudarytas dviem dienom, kad galėtumėte apžiūrėti pažymėtus lankomus objektus, neskubėdami pasimaudyti Dubysos upėje bei įsisavinti visą slėnio grožį.

Maršrutą siūlome pradėti netoli Ariogalos esančioje stovėjimo aikštelėje prie "Marijos ašarų šaltinio". Čia rasite gana plačią stovėjimo aikštelę, kurioje galėtumėte automobilį palikti tom dviem dienom, per kurias maršrutą įveiksite. Tiesa, stovėjimo aikštelė nėra saugoma, tad rekomeduojam nepalikti automobilyje svarbių daiktų.

Maršruto pradžia kiek monotoniška, Plento gatve, apšilti ir įsijungti į ėjimo rėžimą truks lygiai 3 kilometrus ir tada einame arčiau Dubysos aplankydami pirmąjį lankytiną objektą - "Darbutų piliakalnį". Aplankyti BŪTINA, labai mistiška, labai keista vieta su išskirtine atmosfera (būtinai paskaityti aprašymą). Judame toliau, Darbutų II piliakalnis nėra labai įspūdingas, tad jei sugalvosite jį aplenkti, manau nebus didelis praradimas.

Praėjus 3,5 km nuo Darbutų piliakalnio, dešinėje šlaito pusėje matysite Ročiškės piliakalnį. Didingai stūgso gerus 300m nutolęs nuo Dubysos upės. Galima bandyti brautis per žolynus, kad užlipti ir pasigrožėti vaizdais iš viršaus arba pasigrožėti pačiu piliakalniu nuo keliuko ant kurio ir stovite.

Toliau jūsų laukia šventasis Ugionių kaimas, su labai jaukia bažnytėle ir šventu šaltiniu, o nuo Ugionių kaimo praėjus gerus 6 kilometrus prieiste Betygalos stovyklavietę - didžiulę pievą, kurioje vasaros savaitgaliais rasite tuntus žmonių su palapinėmis ir automobiliais, savaitgaliais čia taip pat dažnai vyksta renginiai ir festivaliai. Pievoje yra laužavietės, staliukai su pavėsinėmis, tiesa, šios esant dideliam žmonių kiekiui, dažniausiai būna užimtos, ir žinoma gražų, smėlėtą priėjimą prie Dubysos upės. Siūlome čia pavakaroti, pasigrožėti vakariniu rūku ir praleisti naktį.

Kitos dienos maršrutas yra kiek ilgesnis nei pirmosios, jei sąžiningai eisite per visus lankomus objektus, gali būti jog net gerais 6 kilometrais ilgesnis už pirmosios dienos maršrutą.
Papusryčiavus siūlome aplankyti Betygalos miestelį - vieną seniausiai paminėtų Lietuvos vietovių. Pakeliui Šv. Jono šaltinį, Mikalojaus Daukšos ąžuolą, Vytauto Didžiojo paminklą, o jei manote jog turite absčiai laisvo laiko, tai ir Betygalos muziejų.

Apžiūrėję visas Betygalos įžymybes grįžtame į pievą, kurioje praleidome naktį ir šį sykį laikydamiesi kitos pievos pusės, artėjame prie kabančio beždžionių tilto per Dubysą. Kirtę upę, stačiu šlaitu, kylame į slėnio viršų. Antros dienos dienos atkarpoje laukia ne vienas staigus pakilimas iš slėnio ir status nusileidimas, grįžimas prie upės.

Už 4 kilometrų nuo kabančio tilto jūsų laukia Palukščio dvaro fragmentai.

Dar už gerų 3 kilometrų nuo Palukščio dvaro grįšite prie upės, čia jūsų laukia viena sunkiau praeinamų, stipriai augmenija apaugusi maršruto dalis. Teks prasibrauti po tankiai augančius krūmus ir perbristi Šventupio upelį, kurio pakrantės taip pat stipriai sužėlusios.

Dar keletas maudyklų, kurias paprastai žino tik vietiniai ir grįžtame į tašką iš kurio pradėjome šį maršrutą, tik iš kitos Dubysos pusės.

Upės kilpos, vingiai, senvagės, miškais apaugę šlaitai, salpinės pievos, vandeningi ir sraunūs intakai, tekantys giliais slėniais, įvairūs augalai ir gyvūnai - visa tai ir dar daugiau gali pasiūlyti šis maršrutas, susipažinkite su Dubysos slėniu ir pasijauskite tarsi būtumėte Lietuviškose Alpėse.

Svarbi informacija

Kviečiame perskaityti mūsų paruoštą žygių atmintinę, kurią galite rasti paspaudus ant nuorodos - Asmeninių žygių informacija, arba puslapio apačioje